JA-woJOWnik JA-woJOWnik
328
BLOG

pozytywna propozycja korekty ustawy Ordynacja wyborcza

JA-woJOWnik JA-woJOWnik Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Jarosław Kaczyński poinformował, że trzeba poprawić przepisy związane z organizacją procedury wyborów. Każdy lokal ma być wyposażony w kamerę i udostępnić obraz w sieci internetu przez cały okres wyborów. Kolejnym zabiegiem jest wprowadzenie przeźroczystych urn wyborczych. O ile są to jeszcze zabiegi kosmetyczne, to ważniejszym jest zwrócenie uwagi na taki podział kraju na okręgi wyborcze - który będzie już stabilny w długich okresach czasu a także okręgi wyborcze mają być tworzone w taki sposób, aby liczba ludności/wyborców w takim okręgu wyborczym była zbliżona do liczebności pozostałych okręgów wyborczych.

Tak skonstruowane zasady są już bardzo bliskie idei jednomandatowych okręgów wyborczych (JOW) proponowanych przez Stowarzyszenie na rzecz wprowadzenia ordynacji większościowej do sejmu pod przewodnictwem śp. prof. Jerzego Przystawy.

Mam nadzieję, że do końca tej kadencji sejmu uda się doprowadzić do zdefiniowania zasady JOW w polskim sejmie. Nie uważam, że należy robić to pośpiesznie. Każdy krok musi być starannie rozważony a propozycje są od dawna znane.


http://jow.pl/transmisja-z-konferencji-jow-na-itv-sejm/


Kolejnym ważnym akcentem jest ograniczenie liczby kadencji dla wójta/burmistrza/prezydenta miasta. Sądzę, że ta zapowiedź jest poważnym krokiem zapewnienia pełnego udziału społeczeństwa w zarządzaniu państwem. Obecnie preferowany system partii politycznych wzbudza liczne kontrowersje...


Tylko zmiana ordynacji wyborczej na jednomandatowe okręgi wyborcze, zatrzyma kłamców i zdrajców przed eskalowaniem w Polsce wojny domowej/.../

http://jow.pl/





JA-woJOWnik
O mnie JA-woJOWnik

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest pochodną właściwych relacji społeczno-gospodarczych w państwie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka